Sy en jumpsuit { DIY }

Jeg har lenge hatt sansen for jumpsuits, både lange og korte. Så nå har jeg funnet fram igjen en som jeg sydde i fjor sommer!!! (jeg kommer til å lage et skikkelig mønster slik at jeg kan sy flere :0)..).  Jeg sydde jumpsuiten i et tøyelig dongeristoff (veldig behagelig å ha på), og pyntet med litt vintage blonder (som jeg har fått av min fantastiske tvillingsøster.) ♥ 


Jeg lagde en veldig enkel variant, hvor jeg sydde en topp og en shorts som jeg festet sammen. Deretter sydde jeg fast en strikk over sømmen som festet de to delene sammen (slik at jumpsuiten ble sittende inntil i midjen / over hoftene). På shortsen trædde jeg en strikk gjennom den nedre sømmen på begge bena (shortsen er litt baggy). Det samme gjorde jeg lags toppen av den posete overdelen, hvor jeg også sydde fast en blonde. Blonde-beltet (rundt hoftene) er festet på etter at modellen har tatt på seg jumpsuiten (da denne ikke er elastisk). Beltet er festet med en knapp. Ta-daa!

Om du ønsker en nærmere trinn for trinn forklaring så skal jeg prøve å få lagd det etterhvert! (forhåpentligvis får jeg til å lage PDF-filer av mønstrene mine). Da kommer det også flere bilder av modellen. For å se hvordan jeg lagde det vintage hårbåndet klikker du her. Ønsker deg en kjempefin dag!